The Balloonist
Gabys liv ställs helt oväntat på ända när en arrogant ballongfarare kraschlandar på hennes hönshus. Konflikten avslöjar en bitter släktstrid och tvingar Gaby att se både den uppblåste ballongfararen och sitt eget problematiska förflutna i vitögat. Kommer hon att kunna gottgöra allt och ge sig själv och hennes sjuårige son en bättre framtid?
Gabys liv ställs helt oväntat på ända när en arrogant ballongfarare kraschlandar på hennes hönshus och sedan väljer att flytta in bredvid henne. Konflikten avslöjar en bitter släktstrid och tvingar Gaby att se både den uppblåste ballongfararen och sitt eget problematiska förflutna i vitögat. Hittills har Gaby ägnat sig åt att ta hand om sin energiske sjuårige son, sin sjuka mor och en självmordsbenägen tupp, samtidigt som hon kämpar med att behålla sitt städjobb på det lokala hotellet. Under sommaren öppnar Gaby långsamt upp sig för sin nya granne, tack vare att han och hennes son blir allt bättre vänner. Men när ballongfararen kommer henne alltför nära tystnar hon igen, till sonens förtret. Kommer hon att kunna gottgöra allt och ge sig själv och hennes pojke en bättre framtid?