Herbie: Fulltankad
Starta motorerna! Maggie Peyton (Lindsey Lohan), medlem i en gammal racingfamilj, har alltid varit förbjuden av sin överbeskyddande far att följa sina drömmar, och anar inte att hennes liv kommer att ta en abrupt vändning. Hon hittar den oemotståndlige Herbie på en bilskrot, och de bildar ett magiskt team som ska rädda hennes familj och skriva om rekordböckerna för bilracing.