Allt är frid och fröjd på Hawaii tills Stitch går överstyr och allt blir en enda röra. Nu måste Lilo och alla hennes vänner hjälpas åt för att rädda sin lustiga lilla vän samtidigt som hon måste förbereda sig för den stora hula hula-tävlingen.
Favoriterna är tillbaka i denna hjärtevärmande komedi om att samla vänner och familj — även när det verkar vara ljusår mellan dem. Innan de övriga 625 experimenten landar på Hawaii har Stitch det bra: han hjälper till och med Lilo att förbereda sig för den stora hula-tävlingen. Men när Stitch går överstyr blir allt en enda röra. Nu måste alla hjälpas åt för att rädda sin lustiga lilla vän.