Four Days in October
Yankees ledde över Red Sox i ALCS 3-0, något som har varit omöjligt att ta sig tillbaka ifrån, men inte för Red Sox.
När natten den 16 oktober 2004 fick ett barmhärtigt slut, var Bambinos förbannelse ett faktum. Den hyllade Yankee-laguppställningen, ledd av Alex Rodriguez, Derek Jeter och Gary Sheffield, hade just utökat sin ALCS-ledning till tre matcher och dunkade och hade mött sina hatade rivaler 19 gånger. Nästa natt, under fjärde matchen, tog Yankees en 4-3 ledning under den nionde omgången och kallade in Mariano Rivera, den bästa avbytaren i slutspelets historia, för att säkra ännu en plats i World Series. Men efter en enkel match och började de kalla oktobervindarna att vända. Under fyra dagar och nätter i rad vann denna osannolika grupp av Red Sox mirakulöst fyra raka matcher och överkom deras till synes förbestämda öde. Med hjälp av arkiverade reportage från den veckan har Major League Baseball Productions producerat en film i "realtid" som tar en djupgående titt på de 96 timmarna som gav frälsning till Red Sox Nation och gjorde baseballhistoria.