Lake Tanganyika: Africa's Blue Heart
Afrikas näst största och djupaste sjö, skapad av de kolossala urvulkaniska krafterna i Great Rift Valley, är en häpnadsväckande livskälla.
Tanganyikasjön, en av de största sjöarna på jorden, kombinerar två väldigt olika men lika magiska världar: längs stränderna en orörd vildmark, hem för schimpanser, elefanter och antiloper, och ett spektakulärt mångsidigt undervattensuniversum. Sjön delar många av havets egenskaper. Storslagna solnedgångar, enstaka stormar med skrämmande vågor, och vatten fyllt med sardiner, färgglada fiskar, krabbor och till och med svampar.