This Magic Moment
På 1990-talet var Orlando NBA:s mittpunkt. Den unga franchisen, med megastjärnorna Shaquille O’Neal och penny Hardway i spetsen, slog Michael Jordan och de mäktiga Bulls på väg till NBA-finalen 1995. De förlorade mot Rockets det året, men det var tydligt att laget från Orlando var en kraft att räkna med. Men Magics plats på toppen blev aldrig sann.
I mitten av 1990-talet var Orlando NBA:s mittpunkt. Den unga franchisen, med megastjärnorna Shaquille O’Neal och penny Hardway i spetsen, slog Michael Jordan och de mäktiga Bulls på väg till NBA-finalen 1995. De förlorade mot Rockets det året, men det var tydligt att laget från Orlando var en kraft att räkna med. Men Magics plats på toppen blev aldrig sann – en klassisk ”vad som kunde ha varit”-historia, där framgång kom snabbt och snabbt var över. Regisserad av Gentry Kirby och Erin Leyden.