Hitlers sista fäste
Under dagarna och veckorna efter Dagen D kämpar orubbliga och fanatiska nazister till sista man för att hindra allierade styrkor från att befria Europa.
Under dagarna och veckorna efter den 6 juni väller de allierade in i Europa via Normandies stränder. Men trots att man säkrat brohuvudena behåller nazisterna sitt järngrepp om flottbaser, fästningar och fort i det ockuperade Europa. Detta är historien om desperata slag utkämpade i syfte att bryta nazisternas grepp och befria resten av Europa.