Ett frilansande bud får sin värld vänd upp-och-ner när han upptäcker att hans leverans är en vacker, irriterande kvinna.
Frank Martin (Jason Statham) är bäst på det han gör; transportera farligt och olagligt gods utan att ställa frågor. Hans senaste försändelse är en vacker ung kvinna som kidnappats av internationella slavhandlare. Hon orsakar livsfarliga problem för hans leveransplaner. Nu måste Frank trampa plattan i mattan i en oavbruten actionstinn kamp för att rädda sin dyrbara last – och sitt liv.