9/11 Reunited
Det här är berättelsen om 11 september genom de överelevande som stirrade döden i vitögat tillsammans med främlingar som de nu vill träffa igen. I samarbete med 9/11 Memorial & Museum uppmärksammas 25-årsdagen av de värsta terrordåden i USA:s historia, med fokus på berättelser om hjältemod och medmänsklighet.
Det här är berättelsen om de värsta terrordåden i USA:s historia, där 2 977 människor miste sina liv. Men trots den dagens mörker finns där otroligt upplyftande berättelser. Den här nya serien kartlägger berättelserna om överlevarna som knöt djupa band till andra i skräcken, och som nu vill träffas igen. Många av dem återförenas för första gången för att säga tack eller föra vidare ett budskap, medan andra har frågor som de inte kunnat ställa förrän nu. I samarbete med 9/11 Memorial & Museum uppmärksammas 25-årsdagen med en tillbakablick från den första kollisionen till de sista räddningsaktionerna, parallellt med de känslosamma återföreningarna som återspeglar hur banden som skapades den dagen har bestått i ett kvarts sekel.