Min första kärlek
När Ella flyttar hemifrån för att studera placeras hon på institution istället för i den egna bostad hon drömt om. Samtidigt möter hon sin första kärlek. Ella har levt hela livet i rullstol - men ska hon acceptera ett liv bakom låsta dörrar, eller kämpa för sina drömmar? "Min första kärlek" är en stark film baserad på verkliga händelser.
När Ella flyttar hemifrån för att studera får hon inte den egna bostaden hon längtat efter. Istället placeras hon på institution. Detta sker samtidigt som hon möter sin första kärlek. Ella har levt hela livet i rullstol, men ska hon tyst acceptera ett liv bakom låsta dörrar av den anledningen, eller ska hon kämpa för att uppnå sina drömmar? "Min första kärlek" är en stark och fängslande film baserad på verkliga händelser.