Två Kvinnor
Två kvinnor berättar om det sammanlöpande och oväntade mötet mellan två kvinnor som är så olika varandra: Colette, spelad av Odile Vuillemin, en fri, modern kvinna som antar sina sedvänjor – ovanligt i Frankrike i 1965 – anklagas falskt av kvinnoföraktande poliser för mordet på en bankman. Och Anne-Marie, spelad av Agathe Bonitzer, den unga domaren som utses för fallet, blyg och tillbakadragen.