Pearl Islands: The Story of Bahrain's Natural Gems
Pärlornas historia, som sträcker sig tillbaka till antiken, förtrollade civilisationer med sin lockelse. Bahrain, känt för världens finaste pärlor, såg män utmana farorna i Arabiska viken i jakten på dessa skatter. Genom fridykning efter undangömda pärlor förde de välstånd till Bahrain och skapade ett arv av lyx.