Mupparnas nya äventyr
Efter en rad inbrott i London blir miss Piggy oskyldigt anklagad. Då griper de grävande reportrarna Kermit, Fozzie, Gonzo och andra muppfavoriter in för att fånga den verkliga brottslingen.
Stoppa pressarna! Århundradets brott har inträffat, och de utredande reportrarna Kermit, Fozzie och Gonzo ger sig ut för att lösa fallet i det här musikfyllda, stjärnspäckade spektaklet regisserat av den legendariska Jim Henson. Våra hjältar anländer till London för att intervjua Lady Holiday, en designer vars ovärderliga diamanthalsband just har stulits. Men när Kermit misstar den vackra receptionisten och aspirerande modellen Miss Piggy för sin aristokratiska arbetsgivare, uppstår kärlek vid första ögonkastet. Men Lady Holidays intrigsökande bror vill sätta dit Miss Piggy för ytterligare en juvelstöld. Nu är det upp till Kermit och hans vänner att rentvå Miss Piggys namn och fånga de riktiga bovarna. Innehåller tobaksskildringar.