Once Upon a Time in America
En våldsam och passionerad gangsterfilm som följer fyra vänners öden från barndomen, i det gamla judiska kvarteret i New York, till att de är vuxna och ökända gangsters i ett kriminellt imperium.
En berättelse om två barndomsvänner från New York som blir rika och mäktiga gangsters på 1920-talet. Ingen av dem kan uppfylla sina djupaste drömmar och hunger. De skiljs åt under våldsamma omständigheter som inte kommer i dagen förrän 35 år senare.