Ironheart
I Marvel Televisions Ironheart ställs teknik mot magi när Riri Williams, en ung genial uppfinnare som vill sätta sitt avtryck på världen, återvänder till sin hemstad Chicago. Hon har en unik och briljant metod att konstruera järndräkter, men i jakten på sina ambitioner blir hon snärjd av den mystiske men charmige Parker Robbins, alias "The Hood".
Marvel Televisions Ironheart utspelar sig efter händelserna i Black Panther: Wakanda Forever. Här ställs teknik mot magi när Riri Williams (Dominique Thorne), en ung genial uppfinnare som vill sätta sitt avtryck på världen, återvänder till sin hemstad Chicago. Hon har en unik och briljant metod att konstruera järndräkter, men i jakten på sina ambitioner blir hon snärjd av den mystiske men charmige Parker Robbins, alias "The Hood" (Anthony Ramos). Exekutiva producenter är Kevin Feige, Louis D'Esposito, Brad Winderbaum, Zoie Nagelhout, Chinaka Hodge, Ryan Coogler, Sev Ohanian och Zinzi Coogler. Ironheart produceras i samarbete med Proximity Media.
Riri Williams vill bygga senaste versionen av sin pansardräkt och samarbetar med Parker Robbins.
Riris nya AI väcker smärtsamma minnen inför hennes första stöt med Parker och hans gäng.
Riri är obekväm med att ingå i Parkers gäng. Högst två stötar till, lovar hon sig själv.
När Parker misstänker Riri inser hon att hon måste ta reda på varifrån han får sina krafter.
Riri försöker bygga en dräkt som överträffar allt hon tidigare försökt bygga - men till vilket pris?
Riri är osäker på om hennes nya, kraftfulla dräkt räcker för att besegra Parker och The Hood.