Prince William: We Can End Homelessness
Med unik tillgänglighet till prins William filmar denna serie prinsen bakom kulisserna under hans arbete med att konfrontera hemlöshetskrisen och rekryteringen av hans engagerade Homewards-team. Under sina rörande möten med människor som har varit eller är på väg att bli hemlösa, letar prinsen efter lösningar och gör upp planer för att skapa stödbostäder på sin egen mark.
"We Can End Homelessness" följer första året för Homewards, prins Williams ambitiösa femårsprogram, vars mål är att visa att det är möjligt att få bukt med hemlösheten på sex olika platser i Storbritannien. Denna serie går bakom kulisserna under lanseringen av prins Williams nya initiativ och ger oss en unik inblick i hans kamp mot krisen. Vi får se honom ta hjälp av de människor som har upplevt hemlöshet i ett antal rörande möten. Och i uppriktiga intervjuer delar prinsen med sig av inspirationen han fick från sin mor Diana, prinsessan av Wales. Efter rekryteringen av hans engagerade Homewards-team som ska undersöka problemet runt om i Storbritannien, får vi följa prinsens planer att bygga stödbostäder på sin egen mark. Vissa blinkande ljussekvenser eller mönster kan påverka ljuskänsliga tittare.
Prins William och hans Homewards-team letar efter lösningar på den växande hemlöshetskrisen.