Fantastic Four
När Reed Richards, Sue och Johnny Storm och piloten Ben Grimm tar en för tidig rymdfärd på en ny rymdfärja så finner de sig själva massivt bombarderade med kosmisk strålning. Knappt har de lyckats återinträda och landa säkert förrän kvartetten inser att de är för alltid förvandlade med superkrafter. De bestämmer sig för att använda dessa nya krafter för att hjälpa människor, så de bildar Fantastiska fyran, ett superhjälteteam som ägnar sig åt att skydda jorden från hot såsom den latverianska kungen Doctor Doom och Galactus, planetförbrukaren.