Untamed Albania
Sydöstra Europas Albanien skryter med Ohridsjön, Europas äldsta, rik på endemiska arter, och Skutarisjön, hem för dalmatiska pelikaner och mångfaldigt djurliv. Myrmarker lockar hägrar och flamingos, medan rovdjur som ormar trivs bland näckrosor. Regionen är hem för brunbjörnar, vargar, lodjur och schakaler, orörda i detta gömda Eden.