If it's Tuesday, it's Murder
En grupp spanska turister, ett sjaskigt hotell och en handfull mörka hemligheter krockar under en veckas semester i Lissabon. Resan tar snabbt en mörk vändning när en av dem hittas död i sitt hotellrum dagen efter deras ankomst. Fyra av resenärerna, alla hängivna läsare av deckare och detektivromaner, börjar undersöka om nån i gruppen är mördaren.
En brokig samling spanska turister på en gruppresa, ett före detta tjusigt hotell som nu håller på att förfalla och en handfull mörka hemligheter möts under en semestervecka i Lissabon. När en av turisterna hittas död dagen efter ankomsten, börjar fyra av dem undersöka vem mördaren kan vara och om det till och med kan vara nån i deras grupp. Gänget som är hängivna fans av true-crime-fall och deckarböcker måste nu ta sig an polisen, en mängd misstänkta, hotet att nån av dem skickas hem från resan, samt hemligheterna de själva döljer, allt innan avfärden från Lissabon.