Kalle Anka i Sydamerika
När Kalle Anka får en magisk samling presenter från sina latinamerikanska vänner åker han iväg på en fantastisk musikalisk resa med papegojan José Carioca, och tuppen Panchito.
Den ständigt populära och hetsiga Kalle Anka har huvudrollen i ett av sina största äventyr — en förtrollande blandning live-action och klassisk Disney-animation fylld av sydländska miljöer och öljud. När Kalle Anka får en magisk samling presenter från sina latinamerikanska vänner åker han iväg på en fantastisk musikalisk resa med papegojan José Carioca och tuppen Panchito. Med dessa experter vid sin sida hoppar och skuttar Kalle sig framåt genom de inhemska miljöerna, alla fyllda med överraskningar och fantastiska sånger.