Den otroliga historien om det jättestora päronet
Elefanten Sebastian och hans bästa vän katten Mitcho bor i den mysiga hamnstaden Solby. Allt är frid och fröjd tills stadens älskade borgmästare JB en dag försvinner. På en fisketur får Mitcho upp en flaskpost från JB som skriver att han är strandsatt på en öde ö.
Elefanten Sebastian och hans bästa vän katten Mitcho bor i den mysiga hamnstaden Solby. Allt är frid och fröjd tills stadens älskade borgmästare JB en dag försvinner. På en fisketur får Mitcho upp en flaskpost från JB som skriver att han är strandsatt på en öde ö. I flaskan ligger det också ett litet frö som de planterar och under natten växer ett jättestort päron fram! Päronet byggs om till en båt och i båten ger sig Sebastian och Mitcho ut på ett farligt äventyr med pirater, sjödrakar och märkliga spöken. Deras riskabla färd kräver stort mod, men inget kan stoppa de två vännerna – som är fast beslutna att hitta den mystiska ön och föra hem JB till Solby.