Epic Movie
Två av de vrickade författarna till Scary Movie ställer nu in sitt parodisikte på den största genren av dem alla - Hollywoods påkostade, specialeffektsfulla, framgångsrika filmserier.
De hysteriskt galna upptågen börjar när en otursam grupp föräldralösa med olika underliga bakgrunder träffas. De ger sig ut på ett äventyr som tar dem till en speciell chokladfabrik där de ramlar in i en förtrollad garderob och hamnar i ett magiskt land. Där blir det roligt värre när det klantiga gänget stöter på en brokig skara figurer, inklusive en extravagant sjörövare och ett gäng trollkarlslärlingar, som de slår sig samman med för att störta den onda Vita häxan i Gnarnia.