Livet leker för surfarna Brady och McKenzie - tills en stor våg mystiskt transporterar dem till retromusikalen "Wet Side Story." Där råkar de ändra i manus så att huvudrollerna blir kära i dem istället för varandra. För att ta sig hem måste de ställa saker till rätta, eller stanna kvar för alltid.