Meet the Chimps
Träffa schimpanserna visar tittarna det hemliga livet i Chimp Haven, ett av världens största och mest unika naturreservat. Den 80 hektar stora fristaden, undangömd djupt inne i Louisianas skogar, är hem åt nära 300 schimpanser. Denna serie från National Geographic i sex delar följer denna otroliga grupp apors med- och motgångar.
Träffa schimpanserna visar tittarna det hemliga livet i Chimp Haven, ett av världens största och unikaste naturreservat. Den 80 hektar stora fristaden, undangömd djupt inne i Louisianas skogar, är hem åt nära 300 schimpanser. Denna sex avsnitt långa serie från National Geographic följer med- och motgångarna för denna otroliga grupp apor, som fått en andra chans i livet tack vare ett arbetslag vars ihärdighet, medkänsla och hängivelse inte känner några gränser. Genom en blandning av naturhistoria och betraktande dokumentärfilm tar schimpanserna - seriens själ och hjärta - rampljuset. Träffa schimpanserna är ett verklighetsdrama med brett känsloregister, som ger en oförfalskad inblick i allt som sker i Chimp Haven, såsom bråk om mat, allianser, romanser, "bromanser", tårar, känsloutbrott, upptåg och hjärtesorg.