Det är en ny typ av brittisk invasion när Gustaf, tillsammans med kompisarna Jon och Ådi, reser till London och träffar sin spegelbild, Prins XII, en aristokratisk kattunge som har ärvt ett otroligt slott. De två byter plats och snart lever Gustaf loppan som bara han kan! Men det finns ett problem: den usla lorden Dargis vill ha honom ur vägen.