Phineas och Ferb: Star Wars
Phineas and Ferb bor på Tatooine när R2-D2 och dödsstjärnans planer råkar ramla in i deras speeder. Med galaxens öde på deras axlar, försöker de ta sig tillbaka till Rebellalliansen.
Phineas och Ferb bor en fuktfarm ifrån Luke Skywalker på planeten Tatooine när R2-D2 och dödsstjärnans planer råkar ramla in i deras speeder. Med galaxens öde på deras axlar, anlitar de piloten Isabelle, Han Solos rival, för att hjälpa dem ta sig tillbaka till Rebellalliansen. Saken förvärras när Lågrankade stormsoldaten Candace är inställd på att knäcka rebellerna och jagar dem tvärs över galaxen i hopp om att återta dödsstjärnans planer. Samtidigt, utbryter intergalaktiskt kaos på dödsstjärnan när Perry Rebelpus är fryst i karbonit under ett försök att hindra Darthenshmirtz från att använda sin nya "Sith-inator”. Sagan förvärras när Ferb hamnar i korselden på "Sith-inator”, vilket förvandlar honom till en fullfjädrad Sith och leder till ett episkt första slag mellan bröderna.