Sri Lanka: Island of Hope
Under Kataragamas Fullmånefestival delar beridna elefanter pilgrimer och uppfyller löften till krigsguden i hinduismen. Veddas hyllar Valli Amma, en gudom. Muslimer besöker Khizar-Thakkiya-moskén, en del av Sri Lankas viktigaste mångreligiösa pilgrimsplats. Festivalen blandar religiösa och metafysiska firanden men står inför utmaningar med kulturell appropriering.