Rothko - Hartung : Couleurs et cataclysmes
Efter andra världskriget växte en stillsam men djupgående vänskap mellan konstnärerna Mark Rothko och Hans Hartung fram. Denna dokumentär blottlägger deras diskreta förbindelse, som inleddes 1950 och kom att prägla skapandet av inflytelserik, metafysisk konst. Filmen visar hur Rothkos intensiva stil påverkade Hartung, som senare hedrade sin vän efter hans tragiska död.