Fate
David, en aspirerande åklagare, räddar föraren i en tjurfäktningsgrupp och blir hans ersättare när han anlitas av Maestro, en legendarisk tjurfäktare. På sin resa med Maestro upptäcker han en värld av vidskepelse. Mellan tjurfäktningar och fester knyter han oväntat an till tjurfäktaren medan han brottas med sitt eget öde. Vid den sista tjurfäktningen i Madrid står Maestro inför sin största utmaning och David konfronterar sin framtid.
David reser med gruppen, tar sig an Marchena och upptäcker Maestros vidskeplighet.
Gruppen anländer till Benidorm, en tjur flyr, och David har ett missförstånd med taxichaufförer.
Efter att Juanlu blivit stångad festar David och Maestro på kvällen, vilket stärker deras vänskap.
Vid den sista tjurfäktningen reflekterar David över sin framtid och stärker sina band med gruppen.