Handigang
Sjuttonåriga Sam går på gymnasiet likt alla andra i hans ålder. Det är bara det att Sam inte är som de flesta, han är nämligen rullstolsburen. Ankomsten av en ny elev, Vincent, förändrar allt. Tillsammans startar de ett gäng för att få i gång snacket om de brister i tillgänglighet och hänsyn de får stå ut med dagligen.
Sjuttonåriga Sam går på gymnasiet likt alla andra i hans ålder. Det är bara det att Sam inte är som de flesta, han är nämligen rullstolsburen. Han växte upp med sin mamma Nina. Ankomsten av en ny elev, Vincent, får Sam att uppmärksamma orättvisorna som omger honom och hans "speciella vänner". Lila har Aspergers syndrom och Tom har nedsatt hörsel. Tillsammans startar de ett gäng för att få i gång snacket om de brister i tillgänglighet och hänsyn de får stå ut med dagligen. De vill väcka folks medvetenhet och samtidigt inte tycka synd om sig själva.