Phil Lord och Christopher Miller, de kreativa hjärnorna bakom The Lego Movie och 21 Jump Street, tar med sina unika talanger till en ny vision av ett annorlunda Spider-Man-universum, med en banbrytande visuell stil som är den första i sitt slag. Spider-Man: Into the Spider-Verse introducerar Brooklyn-tonåringen Miles Morales och de gränslösa möjligheterna med Spider-Verse, där fler än en kan bära masken.