En natt på stan
Chris Parker blir barnvakt när hennes ”dröm”-dejt ställer in. Hon förväntar sig en tråkig hemmakväll med tre ungar. När hennes uppspelta vän Brenda ringer och vädjar om att bli räddad från busstationen i Chicagos innerstad, blir kvällen till ett hårresande äventyr. Barnvakten och ungarna lämnar förortens trygghet och beger sig mot storstan ovetandes om vilka spännande äventyr som väntar. Innehåller scener där tobak förekommer.