Story of... Ramadan
I denna en timme långa film utforskar Mehreen Baig Ramadan, den heligaste månaden för 1,6 miljarder muslimer. Månaden markeras av första skymten av nymånen och avslutas med firandet av Eid-ul-Fitr. Ramadan, en av de fem pelarna i islam, är en tid av osjälviskhet, ödmjukhet och andlig tillväxt, vilket ger unika motiv och utmaningar för muslimer över hela världen.