Natt på muséet: Kahmunrahs återkomst
I “Natt på muséet: Kahmunrahs återkomst” går Nick Daley i sin pappas fotspår och blir nattvakt på det merikanska naturhistoriska muséet och han är bekant med muséets antika tavla som gör så att allting får liv när solen går ner. Men när den vansinnige härskaren Kahmunrah lyckas fly, är det upp till Nick att rädda muséet en gång för alla.
“Natt på muséet: Kahmunrahs återkomst” är ett helt nytt animerat äventyr baserat på den populära filmserien. Nick Daleys sommarjobb som nattvakt på det amerikanska naturhistoriska muséet är ett utmanande jobb för vilken high school-elev som helst. Tackålov går han i sin pappas fotspår och är bekant med muséets antika tavla som gör så att allting får liv när solen går ner. Nick blir glad över att träffa sina gamla vänner Teddy, Sacajawea och Rexy. Men när den vansinnige härskaren Kahmunrah lyckas fly och planerar att öppna upp den egyptiska underjorden och befria Dödens armé, är det upp till Nick att stoppa den galna överherren och rädda muséet en gång för alla.