Call My Agent Berlin
Välkommen till Sterns talangagentur där stjärnor, drama och intriger är vardagsmat. Efter grundarens död är agenturen nära kollaps. Bara genom att hitta nya talanger, behålla gamla stjärnor och säkra smarta avtal kan agenturen överleva. Bakom kulisserna kämpar agenterna passionerat – för sina klienter och sin egen framtid.
Välkommen till Sterns talangagentur, där stjärnor och drama går hand i hand. Agenterna kämpar för framtiden för landets mest framgångsrika skådespelaragentur. Efter grundaren Richard Sterns plötsliga död är agenturen nära att gå i konkurs. Nu gäller det att hitta nya talanger, behålla stjärnor och sluta avtal, annars är allt över. Medan stjärnorna rör sig i korridorerna kämpar agenterna bakom kulisserna. De är strateger, krishanterare och slipade proffs som riskerar allt för sina klienter. Kärlek, svek och vänskap blandas i en farlig cocktail där arbete och privatliv blir ett och samma. Alla segrar räknas – eller leder närmare till slutet.
Moritz Bleibtreus agent ljög för honom och nu hotar han med att lämna Sterns skådepelaragentur.
Sascha måste använda alla sina manipulativa knep för att knyta Freddy Lau till agenturen.
Veronica Ferres vill sluta inom filmindustrin men hennes agent Hellen stoppar henne.
Ett gräl mellan Emilia Schüle och Freddy Lau riskerar inspelningen av en storfilm.
Efter att Kostja Ullmann lämnat en filminspelning får agenturen problem med amerikanerna.
Iris Berben vill göra en sista film med en konstnärlig regissör – men allt går fruktansvärt fel.
En skandal med Alicia von Rittberg och Max von der Groeben sätter Sophie och Sternagenturen på spel.