Buried Truth of the Maya
Enligt mayaindianernas legend finns det en dold undervattensgrotta under Chichen Itza, därför beger sig arkeologer med den senaste tekniken ut för att hitta sanningen.
För över 800 år sedan föll mayaindianernas rike och nu börjar ruinerna att försvinna. Ett team av arkeologer med den senaste tekniken försöker att virtuellt förvara dessa helgade marker och upptäcker samtidigt bakom mayalegenderna om en enorm grotta under El Castillo. Med den senaste tekniken försöker de att hitta den begravda sanningen bakom Chichen Itza.