City of Blood
Berlin — en fristad på gränsen till kollaps. Medan några få privilegierade lever under en klimatkontrollerad kupol, kämpar de på utansidan för att överleva i en värld plågad av hetta, korruption och brott. Efter att ha levt åtskilda i flera år återförenas systrarna Bea och Phoebe. Tillsammans upptäcker de en mörk hemlighet: vampyrer är fast beslutna att ta över den politiska makten och blod har blivit stadens nya valuta.
Berlin - en fristad på gränsen till kollaps. Brott präglar vardagen i en värld som är förstörd av klimatförändringar. Medan några få privilegierade lever under en helt klimatkontrollerad kupol, sjunker resten av staden ner i korruption och våld. Genom ett ödets nyck blev systrarna Bea och Phoebe åtskilda som barn. Bea, som har en kronisk sjukdom, har ett tryggt liv hos sin adoptivmamma, medan Phoebe kämpar för överlevnad på Berlins gator. De möts igen mitt under en viktig valrörelse och upptäcker då en fruktansvärd sanning: vampyrer kontrollerar den organiserade brottsligheten och de är fast beslutna om att ta den politiska makten. Blod har blivit stadens hårdvaluta. De är fast mellan två stridande krafter och Bea och Phoebe måste konfrontera den viktiga frågan: vilka utgör det största hotet — människor eller vampyrer?