The Hills Have Eyes 2
I bergen i New Mexico blir en militärenhet på ett rutinmässigt sök- och räddningsuppdrag attackerade av en grupp kannibalistiska mutanter som väntar på dem.
Det som började med Carterfamiljen tog inte slut med Carterfamiljen. Träning-och testanläggningen Yuma Flats i New Mexico är ett förbjudet, bergigt ödemarksområde på över 4000 kvadratkilometer, som används av den amerikanska militären för att testa allt från vapen till män. Det är här som de knappt färdigutbildade nationalgardssoldaterna ges ett rutinuppdrag som kommer att förändra deras liv för alltid. Efter att ha upptäckt en nödsignal från bergen bestämmer deras sergeant att de skall utföra ett sök-och räddningsuppdrag. Nationalgardets soldater står inför en våldsam kamp mot kannibalistiska mutanter som gömmer sig i de ödsliga bergen i New Mexico.