Glory Road
Detta är den spännande och inspirerande historien om laget som förändrade collegebasket - och nationen - för alltid. Framtida Hall of Fame-tränaren Don Haskins från Texas Western University väljer att endast rekrytera de bästa spelarna, vilket resulterar i ett lag enbart bestående av afroamerikanska elever. Detta är en turbulent tid, men tillsammans når de finalen i mästerskapet mot Kentucky.