Biografier, Sport
Den sanna historien om amatörgolfaren Francis Ouimets osannolika seger över världens bäste golfare, Harry Vardon, vilket gjorde Ouimet till den förste amatören som vunnit US Open.
Shia LaBeouf spelar amatörgolfaren Francis Ouimet. Beväpnad med enbart sin talang har arbetarynglingen en till synes omöjlig dröm att tävla mot sin idol, världens bäste golfare Harry Vardon. Med sin tioårige caddy Eddie bryter Francis oförskräckt ner alla barriärer och utmanar proffsgolfaren i US Open. Innehåller scener där tobak förekommer.