American Dragon: Jake Long
Disneys amerikanska drake: Jake Long är en uppväxtskildring, komedi/action-serie om Jake Long, en 13 årig amerikanskasiatisk pojke. Jake försöker att hitta en balans i sitt liv som skateboardåkande tonåring i New York medan han försöker att lära sig att besmästra sina mystiska krafter som den amerikanska draken, beskyddare av alla magiska varelser som lever i hemlighet i den mänskliga världen. Jakes liv tar en vändning när han försöker att balansera sin morfaders träning med sitt liv som tonåring och allt som hör till det, inklusive jakten på sin drömtjej, vars alterego visar sig vara hans ärkefiendens protegé.