Ice Age: Scratattack
Scrats ständiga jakt efter det svårfångade ekollonet slungar honom ut i universum där han oavsiktligt utlöser en rad kosmiska händelser som förvandlar och hotar istidsvärlden. För att rädda sig själva måste Sid, Manny, Diego och resten av flocken lämna sitt hem och ge sig ut på en rolig och äventyrsfull resa till exotiska nya platser där de möter ett gäng nya färgstarka karaktärer.