Waking Sleeping Beauty
Waking Sleeping Beauty är ingen saga, utan en unik inblick i de konflikter och den dramatik som ledde till andra kapitlet i Disneys animationsarv – ett årtionde av oöverträffad kreativitet med Lilla sjöjungfrun, Skönheten och odjuret, Aladdin och Lejonkungen. En titt på det och dem som för alltid förändrade animation, berättad av Michael Eisner, Jeffrey Katzenberg, Roy E. Disney och många fler. Innehåller scener där tobak förekommer.