Skogsvaktaren Megan Patel kämpar för att förstå omständigheterna kring sin brors död och finner sig själv följa hans spår in i den stora tallskogen. När skogen förändras omkring henne hamnar Megan på platser där hon inte minns hur hon kommit dit, och dras djupare in i skogen av något mörkt och farligt som hon kanske inte kan undkomma.