Star Wars: The Empire Strikes Back (Episode V)
Rebellerna sprids när imperiet angriper Hoth-basen. Han Solo och prinsessan Leia förföljs av imperiet. Luke tränas av mästaren Yoda. Luke strider mot Darth Vader och får veta sitt verkliga förflutna.
En konflikt mellan gott och ont i Star Wars: The Empire Strikes Back (Episode V). Efter Dödsstjärnans förstörelse förföljer imperialistiska styrkor rebellerna. Efter upprorets nederlag på isplaneten Hoth reser Luke till planeten Dagobah för att tränas av Jedimästaren Yoda som gömt sig sedan republikens fall. För att få Luke till den mörka sidan lurar Darth Vader unge Skywalker in i en fälla i molnstaden Bespin.