Kommissarie Gadget 2
Just när allt lugnar ner sig i Riverton går allt fel. Gadget har skyddstillsyn, Claw utför ett nytt ”århundradets brott”, och borgmästaren presenterar en ny, kvinnlig Gadget. Kan det bli värre?
Precis när allt börjar lugna ner sig i Riverton går allt fel. Gadget har skyddstillsyn, Claw förbereder sig för ytterligare ett ”århundradets brott” och borgmästaren presenterar en ny, förbättrad G2 – en kvinnlig robot. Kan det bli värre för vår hjälte? Gadget och G2 försöker rädda världen på nytt med hjälp av sina vänner, systerdottern Penny, hennes hund Brain och den superutrustade Gadgetmobilen.