Bärgarn möter Bärg-Arn, en gullig liten utomjording med stora tänder. De blir snabbt bästa vänner, men när Bärg-Arn fångas av militären kommer Mater till undsättning.
Bärgarn möter Bärg-Arn, en gullig liten utomjording med stora tänder. Bärgarn tar med honom ut på roligheter och de blir snabbt bästa vänner. Men när Bärg-Arn tillfångatas av militären kommer Bärgarn och Blixten McQueen till undsättning.