Björnar
Denna film skildrar ett år i livet med en älskvärd björnfamilj som lär sig att leva livet till fullo. Resan äger rum i majestätiska Alaska och skildrar mamma Sky när hon lär sina två lättpåverkade ungar, Amber och Scout, livets viktigaste lärdomar. De tre vaknar i idet, och möter en bitterkall och spännande men mycket riskfylld omvärld.