Peter Parker återvänder i Spider-Man: Far From Home. Vår vänliga Super Hero bestämmer sig för att åka med sina bästa vänner Ned, MJ och gänget på en europeisk semester. Men Peters plan att lämna superhjältemodet bakom sig i några veckor krossas snabbt när han motvilligt går med på att hjälpa Nick Fury att avslöja mysteriet med flera elementära varelseattacker. Spider-Man och Mysterio går samman för att bekämpa den förödelse som utlösts över hela kontinenten, men allt är inte som det verkar.