Chiara Lubich - L'amore Vince Tutto
Vid 100-årsjubileet för Focolare-rörelsens grundare Chiara Lubichs födelse berättar den här filmen historien om en ung lärare från Trentos andliga och medmänskliga äventyr. Under andra världskriget manades hon till att bygga en bättre och mer enad värld, som övertygat vittne och förespråkare för universellt broderskap som en förutsättning för dialog och fred mellan människor.
Vid 100-årsjubileet för Focolare-rörelsens grundare Chiara Lubichs födelse berättar den här filmen historien om en ung lärare från Trentos andliga och medmänskliga äventyr. Under andra världskriget manades hon till att bygga en bättre och mer enad värld, som övertygat vittne och förespråkare för universellt broderskap som en förutsättning för dialog och fred mellan människor. En karismatisk person som valde kärleken som livets kompass, och med ett budskap om att välkomna sin nästa utan åtskillnad av ras, kultur och religiös tro. Hon har bidragit till att stärka kvinnornas roll i kyrkan och i samhället genom att skildra en resa inspirerad av solidaritet.